יוסי דייטש: "ביטחון הר הזיתים הינו המפתח לביטחונה של העיר"

אתר קול חי No Comments on יוסי דייטש: "ביטחון הר הזיתים הינו המפתח לביטחונה של העיר"
7:43
30.04.24
איתי גדסי No Comments on ניצלנו מחורבן: המסר של מרן הגר"י יוסף וההצעה לישיבות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אם היינו מתייחסים יותר לאזהרות של הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים שמתריעה כבר חמש שנים על יידוי האבנים  בהר הזיתים, ייתכן שלא היינו מתמודדים עם המשבר הביטחוני הנוכחי בירושלים", זו הייתה תמצית דבריו של הרב יוסף דייטש, מ"מ ראש עיריית ירושלים בקבלת פנים שנערכה לכבודו השבוע בניו יורק, בבית של אלימלך פסטג, חבר הועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים.

הרב דייטש אמר כי תגובה קשה יותר על מעשי הטרור בדרך להר הזיתים הייתה מעבירה מסר ברור שהאלימות תביא לתגובה חזקה. הוא הכיר בכך שכמה צעדים כן ננקטו על ידי הממשלה כדי לאבטח את הר הזיתים, כולל ההתקנה של מצלמות מעקב והקמת תחנת משטרה, "זה לא הספיק על מנת להפעיל ריבונות מלאה על בית הקברות היהודי הקדוש והוותיק ביותר", אמר.

בפגישתו עם חברי הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים הבטיח הרב דייטש להעמיד  על סדר היום את נושא האבטחה בהר הזיתים ואמר "אנחנו חייבים להיות מסוגלים לאבטח מבקרים ואבלים בכל שעה ביום או בלילה ללא חשש בדיוק כפי שהיה אחרי מלחמת ששת הימים ב -1967".

מנחם לובינסקי, יו"ר הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים אמר כי בעוד שירושלים כולה וישראל נמצאת תחת מתקפה, "יש לנו אחריות לכבוד המתים, כדי להגן על מקום מנוחתם של כל כך הרבה קדושים." הוא שיבח את סגן ראש העיר, על עמידתו בתמיכה על הביטחון בהר הזיתים.

אברהם לובינסקי, יו"ר הוועד גילה כי "הוועד מתכנן שורה של צעדים כדי להבטיח את בית הקברות הקדוש, כולל סבב פגישות עם בכירי ממשלת ישראל."

הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים לפני חמש שנים ומאז הקמתו הצליחה הפעילות להביא את הממשלה להתקין 142 מצלמות מעקב,  תחנת משטרה חדשה, לשחזר 20,000 קברות נהרסו, לבנות גידור חדש, ולדאוג לתברואה רגילה ופינוי אשפה מבית הקברות. למרות שיפורים אלו, יידוי אבנים על מבקרים ממשיכים וקברים עדיין מחוללים ובוועד לא מתכוונים להרפות עד להשבת הביטחון המלא להר.

 Meeting 10 27 JJ CVBCXVB



0 תגובות